Frågor och Svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som rör försäljningen
Om du undrar över något är du alltid välkommen att höra av dig på 031-709 56 24 eller via mail till info@homeseremonies.se

Måste vi sälja för en viss summa?

Nej, vi ställer inga krav. Ni tjänar 27 kronor från det första sålda paketet.

Hur går en försäljning till?

Varje säljare i gruppen förses med ett startpaket innehållande följande:
• Ett doftljus, ett paket med 15 st kronljus, en förpackning med 120 st servetter och en förpackning med handtvål och handcreme.
• En bomullskasse med HOME SEREMONIES® logotyp
• Två kataloger med produktpresentationer och beställningslista

Startpaket ökar försäljningen avsevärt
Det har visat sig att produkterna i startpaketen ofta står för 40% av den totala försäljningen. Ni betalar endast 50% av försäljningspriset för de fyra produkterna i startpaketet, vilket innebär att dessa inte skall räknas med i er försäljning. Startpaketen kan när försäljningen avslutas antingen behållas av säljaren mot en betalning av halva försäljningspriset, eller säljas vidare till ordinarie försäljningspris, dvs 100kr per förpackning.

Startpaketen faktureras med 225kr / paket (värde 450kr). Betalning sker i samband med avslutad försäljning.

Måste vi lägga ut några pengar i förväg?

Nej, era startpaket skickas fraktfritt tillsammans med en faktura på motsvarande belopp av startkassarnas värde. Denna förfaller inte förrän ni har avslutat er försäljning enligt tidplanen. Faktura för beställda varor skickas i samband med att ni lägger er beställning. Det gör att ni har gott om tid att göra klart er försäljning och få in pengarna från alla era kunder innan fakturorna ska betalas.

Byten och reklamationer

Vid reklamationer såsom skadade eller felpackade produkter vänligen kontakta oss på info@homeseremonies.se så hjälper vi dig. Det går naturligtvis även bra att ringa, då når du oss på 031 – 709 56 24

Hur snabbt måste vi skicka in eventuella returer?

Efter slutfakturans förfallodag har ni 20 dagar på er att skicka in eventuella returer. Hör av dig på info@homeseremonies.se eller på telefon 031 – 709 56 24 så hjälper vi dig.

Hur och när levereras varorna?

Alla varor skickas med Bring eller Postnord. Beroende på hur många paket ni sålt finns olika fraktalternativ. Större leveranser blir hemkörda till din dörr medan mindre leveranser hämtas ut hos ditt närmaste Bring-/eller Postnord-ombud. När dina varor är skickade från vårt lager får du en SMS avisering där du själv kan välja leveransdag och tidsfönster för din leverans, alternativt får information om hos vilket ombud ditt paket finns att hämta.

Finns det någon kvittomall?

Vid försäljning till exempelvis företag som köpt produkter som julgåvor är det inte ovanligt att de vill ha ett kvitto. Ladda gärna ner och skriv ut vår kvittomall här.

Vilka fraktvillkor gäller?

Kataloger och startpaket levereras fraktfritt. När ni sålt och beställer 250 paket eller fler levereras dessa fraktfritt. För order under 250 paket tillkommer frakt enligt tabellen nedan.

Antal paket och kostnad
1-29 paket 45 kr
30–60 paket 90 kr
60-149 paket 300 kr
150-249 paket 450 kr
250 eller fler = fraktfritt